مقالات

خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

از فیوز در مسیر جریان الکتریکی و جهت محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیر مجاز جریان الکتریکی‌ استفاده می‌گردد. در واقع زمانی‌که مدار تحت جریان اضافه، بیشتر از مقدار استاندارد قرار گیرد، فیوز وارد عمل می شود و با قطع نمودن جریان برق، مانع از آسیب به قطعات مدار یا افرادی که با مدار در تماس هستند می‌شود. شرکت تپش صنعت بهترین تولید کننده فیوز و جعبه فیوز داخل موتور خودرو در ایران است. شما به راحتی می توانید جهت خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو با شماره 09120509903 تماس بگیرید.

در این مقاله ضمن آشنایی با جعبه فیوز داخل موتور خودرو، فیوزهای تولیدی تپش صنعت را معرفی کرده و تحمل ولتاژ و حرارت فیوزهای تپش صنعت را مورد آزمایش قرار می دهیم.

جعبه فیوز داخل موتور ماشین چیست؟

خرید فیوز و جعبه فیوز 2 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

هر خودرو با توجه به عوامل مختلفی مانند کارایی، سال ساخت، تجهیزات و… از تعداد فیوزهای گوناگونی برخوردار می باشد. این فیوزها در مکانی به نام جعبه فیوز که در کنار گلگیر یا باطری خودرو می باشد، قرار داده می‌شوند. تمامی فیوزها در جعبه فیوز نصب شده‌اند و به نوعی تمام تجهیزات الکتریکی خودرو از آن تغذیه می‎‌شوند.

اگر خطایی در هر یک از مدارات الکتریکی خودرو ایجاد شود، فقط لازم است فیوز مربوط به همان مدار را مورد بررسی قرار دهیم و در صورت لزوم آن را تعویض کنیم.

فیوزهای تولیدی تپش صنعت

خرید فیوز و جعبه فیوز 3 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

برق از باطری به داخل جعبه فیوز منتقل می گردد. وظیفه جعبه فیوز هدایت و کنترل جریان عبوری از باتری به نقاط مختلف خودرو است.

شرکت تپش صنعت تولید کننده جعبه فیوز ۱۶ سوپاپ و جعبه فیوز 405 است.

جعبه فیوز ۱۶ سوپاپ شامل 6 عدد فیوز 30 آمپر و 2 عدد فیوز شنت و جعبه فیوز 405 شامل ۴ عدد فیوز ۳۰ آمپر و ۲ عدد فیوز شنت است.

خرید فیوز و جعبه فیوز 4 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

مطابق شکل زیر، فیوزهای 1 و 2 مربوط به فن خودرو است. فیوز 2 برای دور تند و فیوز 1 برای دور کند است. در صورتی که ماشین جوش بیاورد یا آمپر ماشین بالا برود، و فن کار نکند، این فیوزها معیوب هستند.

خرید فیوز و جعبه فیوز 5 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

اگر از فیوزهای شیشه ای اتصال از وسط استفاده کنید، با درآوردن فیوز و مشاهده نقطه اتصال این فیوزها، میتوانید سالم یا سوخته بودن این فیوزها را متوجه شوید.

اگر فیوزها سالم باشند، ولی همچنان فن کار نمی کند، خود پایه های جعبه فیوز را بررسی می کنیم که آسیب ندیده باشند. لازم به ذکر است که اگر فیوز نامرغوب باشد، احتمال آتش سوزی در جعبه فیوز زیاد است.

فیوزهای 3 و 4 فیوزهای یدکی این جعبه فیوز هستند تا در صورت خرابی یا سوختن هر یک از این فیوزها جایگزین گردند.

فیوزهای 5 و 6 که یک تیغه فلزی می باشند، به شنت معروف هستند. به علت بالا بودن آمپر سر این فیوزها (حدود 60 آمپر) از این مدل تیغه های فلزی استفاده می شود. تصویر این نوع فیوزها را در زیر مشاهده می کنید.

خرید فیوز و جعبه فیوز 6 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

فیوز 5 برای استارت، برق پشت آمپر و برق اصلی خودرو و فیوز 6 برای روشنایی چراغ های خودرو است.

فیوزهای 7 و 8 که فقط در جعبه فیوزهای 16 سوپاپ موجود هستند، برای برق سیستم ABS خودرو می باشند. اگر در صفحه پشت فرمان، چراغ ABS روشن شود، ممکن است به علت این فیوزها یا خرابی پایه های جعبه فیوز باشد. در ادامه فیلم معرفی فیوزهای تپش صنعت آورده شده است.

موارد مصرف جعبه فیوز ۱۶ سوپاپ

خرید فیوز و جعبه فیوز 7 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

جعبه فیوز کالسکه ای ۱۶ سوپاپ در خودروهای پژو ۴۰۵، elx، سمند و پژو پارس های قدیمی وجود دارد. این جعبه فیوزها سمت چپ خودرو، در کنار گلگیر یا کنار باطری وصل شده اند.

موارد مصرف جعبه فیوز 405

خرید فیوز و جعبه فیوز 8 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

جعبه فیوز کالسکه ای 405 تنها در مدل های قدیمی پژو 405 کاربرد دارد.

جنس فیوزهای تپش صنعت

خرید فیوز و جعبه فیوز 9 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

فیوزهای تپش صنعت مشابه نمونه آلمانی و قابل رقابت با این نمونه است. جنس بدنه خارجی فیوزهای تولیدی تپش صنعت، پلی کربنات می باشد. پلی کربنات دارای دمای ذوب 155 درجه سانتی گراد است که این دمای ذوب باعث عدم آتش سوزی و ذوب شدن فیوز در هنگام سوختن فیوز میشود. پلی کربنات بهترین متریالی می باشد که شرکت های معتبر برای تولید فیوز از آن استفاده می کنند.

جنس تیغه های فلزی و نقطه اتصال از وسط فیوزهای تپش صنعت، از یک نوع آلیاژ خاص آبکاری شده می باشد که تکنولوژی خاص شرکت تپش صنعت است.

فیوزهای تپش صنعت، فیوزهای شیشه ای و مستطیلی شفاف هستند که سوختن یا سالم بودن این فیوزها به راحتی با چشم قابل رویت است. شما به راحتی می توانید جهت خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو با قیمت مناسب و کیفیت عالی با شماره ۰۹۱۲۰۵۰۹۹۰۳ تماس بگیرید.

نحوه عملکرد فیوزهای تپش صنعت

خرید فیوز و جعبه فیوز 11 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

فیوزهای تپش صنعت، فیوزهایی با نقطه اتصال از وسط می باشند. اگر این فیوزها بسوزند، مطابق شکل زیر، نقطه اتصال از وسط، باز می شود. به این ترتیب به راحتی می توانیم متوجه سوخته بودن فیوز شویم، بدون آنکه برای تشخیص سالم یا سوخته بودن فیوز از ابزار خاصی استفاده کنیم.

شما به راحتی می توانید برای خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو ارزان با شماره ۰۹۱۲۰۵۰۹۹۰۳ تماس بگیرید.

خرید فیوز و جعبه فیوز 10 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

تست تحمل ولتاژ فیوزهای تپش صنعت

مهم ترین وظیفه فیوز جلوگیری از نوسانات ناشی از برق خودرو است. 

در فیلم زیر فیوزهای تپش صنعت را با فیوزهای یک برند پرفروش دیگر که مدعی دارا بودن استانداردهای مورد نیاز است، مقایسه می کنیم و به شما نشان میدهیم که چرا باید در خرید فیوزهای خودرو دقت کنید؟ 

همانطور که مشاهده کردید، بدنه فیوزهای تپش صنعت، بعد از سوختن، ذوب نمی شود و این فیوزها دچار آتش سوزی نمی شوند که این موضوع به دلیل جنس مرغوب بدنه این فیوزها می باشد.

تست تحمل حرارت فیوزهای تپش صنعت

در فیلم زیر فیوزهای تپش صنعت را با فیوزهای یک برند پرفروش دیگر که مدعی دارا بودن استانداردهای مورد نیاز است، مقایسه می کنیم. در این فیلم به شما نشان خواهیم داد که فیوزهای تپش صنعت اشتعال زا نیستند و اگر در مقابل حرارت قرار بگیرند، مشتعل نمی شوند. 

آیا می‌توان به جای فیوز از سیم استفاده نمود؟

یک نکته مهم که درباره فیوزهای داخل خودرو باید در نظر بگیرید، این است که به هیچ وجه از سیم به جای فیوز استفاده نکنید؛ زیرا با این کار عملا قسمت حفاظتی مدار که همان فیوز میباشد، از بین می‌رود. در نتیجه با بروز هرگونه اشکال در مدار مربوطه، احتمال آسیب‌دیدن تجهیزات اصلی به مراتب بیشتر و پرهزینه‌تر خواهد بود.

نکات مهم در تعویض فیوز داخل موتور خودرو

خرید فیوز و جعبه فیوز 12 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

هنگام تعویض فیوز معیوب داخل موتور خودرو حتما به نکات زیر توجه کنید:

  • خودرو و تمامی تجهیزات الکتریکی را خاموش کنید.
  • حتما به این نکته توجه کنید که شاید فیوزهای با کیفیت پایین ارزان باشند، ولی در طولانی مدت چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اقتصادی، اصلا قابل توجیه نیستند.
  • جریان فیوزها بر روی آنها نوشته شده‌است؛ لذا به‌هیج عنوان به هنگام تعویض از فیوز با جریان بالاتر استفاده نکنید.
  • همیشه فیوز یدک به‌همراه داشته باشید.
  • قبل از تعویض فیوز حتما منشا سوختگی یا خرابی فیوز را پیدا کرده و برطرف کنید؛ زیرا در غیر این‌صورت فیوز دوباره خواهد سوخت.
  • از سفت بودن اتصالات فیوزها اطمینان حاصل کنید.

قیمت جعبه فیوز داخل موتور خودرو

خرید فیوز و جعبه فیوز 13 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

قیمت جعبه فیوز کالسکه ای ۱۶ سوپاپ و قیمت جعبه فیوز کالسکه ای 405، با توجه به نوسانات بازار متغیر می باشد. شما به راحتی می توانید جهت اطلاع از قیمت جعبه فیوز ۱۶ سوپاپ و قیمت جعبه فیوز 405 با شماره ۰۹۱۲۰۵۰۹۹۰۳ تماس بگیرید.

خرید جعبه فیوز ۱۶ سوپاپ و جعبه فیوز 405 

خرید فیوز و جعبه فیوز 14 خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو

کارخانه تپش صنعت اولین و بزرگترین تولید کننده فیوز اصلی خودرو در ایران می باشد. این کارخانه فیوزهای خود را در آمپرهای 5 آمپر تا 40 آمپر تولید می کند.

شرکت تپش صنعت همچنین تولید کننده شلنگ های بخار روغن ۲۰۶ تیپ 2 و 5، شلنگ های خرطومی پمپ بنزین ۳۴، 20 و 18 سانتی متری، انواع سوکت های صافی بنزین سه راهی، سر صاف و زانویی (۹۰ درجه ) و انواع وایر شمع نیز می باشد.

جهت خرید فیوز و جعبه فیوز خودرو با قیمت مناسب و کیفیت عالی با شماره ۰۹۱۲۰۵۰۹۹۰۳ تماس بگیرید. همچنین شما به راحتی می توانید جهت خرید اینترنتی فیوز و جعبه فیوز داخل موتور ماشین، به سایت تپش صنعت به نشانی www.tapeshsanat.ir مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *